1. Rób na drutach

🧶 Postanowiłam zacząć od czegoś, co otwiera szerzej okno na świat 🌍 uczenia się. A wręcz wyprowadza nas całkiem na zewnątrz i karze porządnie się rozejrzeć.

Bo co ma robienie na drutach do nauki? No właśnie wiele!

Kiedy z Wami rozmawiam podczas spotkania organizacyjnego przed rozpoczęciem kursu językowego, kiedy ustalamy cele i priorytety, zawsze pytam:

🔹️jak uczyłeś się do tej pory❓

🔹️co było najbardziej skuteczne❓

I przeważnie słyszę standardowe odpowiedzi: przerabiam podręczniki, czytam, słucham, podkreślam, tłumaczę, robię listę słówek, oglądam filmy po angielsku. I wszystko to jest jak najbardziej ok. To też działa, na jednych bardziej, na innych może nieco mniej.❕

ALE można INACZEJ.

Można na przykład robić na drutach 😉🧶 Historię o dziewczynie, która w ten właśnie sposób się uczyła usłyszałam na studiach. Nie robiła notatek, nie zakuwała. Podczas wykładów robiła na drutach. Można się spodziewać, że uczyła się przez słuch👂 i ruch👣. Można zakładać, że robótki pomagały falom mózgowym wejść na odpowiednią częstotliwość🧠. Wprawić się w idealny nastrój do nauki, kiedy doświadczamy równowagi między rozluźnieniem i skupieniem.

A z dzisiejszego wpisu chcę, żebyście wynieśli jedno:

NIGDY NIE WIESZ, CO NA CIEBIE ZADZIAŁA❕

Masz trudności w szkole? Nie rozumiesz? Możliwe, że masz po prostu „niestandardowy” mózg. I nawet najlepiej sporządzone pomoce wizualne będzie można wyrzucić do kosza.

🧪⚗🔬Eksperymentuj! Czytaj o mózgu, a potem sprawdzaj, co na Ciebie działa. I dziel się tym 😉 Inne „niestandardowe” mózgi będą Ci wdzięczne za pomysły i chętnie też przetestują.

Do napisania!

Anita Drużkowska

Dodaj komentarz